Informacje o kursie – matura p. rozszerzony
⭐ Pierwsze zajęcia są darmowe (pokazowe). Można dopisać się w dowolnym momencie.
⭐ Kursy rozpoczynają się 16 września 2024 r. i trwają do 29 kwietnia 2025 r.
⭐ Lekcje odbywają się 2 razy w tygodniu po 60 minut.
⭐ Realizowany jest program rozszerzony + elementy podstawy (szczegóły poniżej)
⭐ Podczas zajęć są ćwiczone są techniki rozwiązywania arkuszy, pokazujemy jak pracować z tekstem, na co zwracać uwagę poczas słuchania. Wskazujemy najczęściej popełniane błedy, oraz ćwiczymy każdy rodzaj zadania do matury ustnej.
⭐ Pracujemy na materiałach Express Publishing oraz Oxford.
⭐ Nasze kursy są prowadzone przez egzaminatorów CKE, doktorantów oraz znanych nauczycieli/trenerów, którzy prężnie działają w Social Media.
⭐ Opiekun i/lub kursant otrzymują dostęp do e-dziennika z informacjami o zrealizowanych tematach, ocenach cząstkowych oraz wynikach z egzaminów próbnych.
⭐ Wszystkie zajęcia są nagrywane, tak aby każdy mógł do nich wrócić w dowolnym momencie.
⭐ W ramach zajęć przeprowadzamy 3 egzaminy próbne wraz z omówieniem egzaminu. W tym również symulacje egzaminów ustnych.
⭐ Do każdych lekcji jest przypisana praca domowa, w celu sprawdzenia nabytej wiedzy.
⭐ Lekcje odbywają się na platformie Zoom – link jest stały do wszystkich zajęć.
⭐ Kursant otrzymuję dostęp do zamkniętej grupy na Facebook’u, gdzie może wymieniać się spostrzeżeniami, wspólnie rozwiązywać zadania itp. Budujemy społeczność i miejsce przyjazne młodym osobom.
⭐ Uczestnik kursu posiada kontakt do nauczyciela prowadzącego – zawsze może poprosić o ponowne wytłumaczenie tematu.
⭐ W każdym momencie można dołączyć do zajęć. Kwota jest naliczana proporcjonalnie do ilości odbytych lekcji.
⭐ Działamy na zasadzie subskrypcji – jeśli opłata za dany miesiąc jest uiszczona, maturzysta bierze udział w zajęciach online i ma dostęp do wszystkich materiałów. Jeśli zdecydują się Państwo zrezygnować, po prostu nie opłacają Państwo kolejnego miesiąca, co jest równoważne z rezygnacja z kursu.
⭐ Obsługujemy płatności online oraz wystawiamy Faktury VAT.
Zagadnienia realizowane na naszym kursie:
Moduł I. Człowiek
Słownictwo:wygląd zewnętrzny, ubrania, cechy charakteru, uczucia i emocje, rzeczy osobiste, okresy życia, społeczny i osobisty system wartości autorytety,umiejętności i zainteresowania, dane personalne
Środki językowe: zadania otwarte: – transformacje ze słowem kluczem – gramatykalizacja – tekst z lukami i wyrazami w ramce – set leksykalny – tekst z lukami (bez podanych wyrazów)
Gramatyka:
present tenses (present simple, present continuous, stative verbs, adverbs of frequency, present perfect, present perfect continuous)
• past tenses (past simple, past continuous, past perfect, past perfect continuous, used to/would)
• future tenses (future simple, be going to, future continuous, future perfect, future perfect continuous, will/won’t – shall
Pisanie: artykuł publicystyczny
Wypowiedź ustna: opis ilustracji i odpowiedzi na pytania rozmowa z odgrywaniem roli
Moduł II. Miejsce zamieszkania
Słownictwo: pomieszczenia i wyposażenie domu, rodzaje domów i mieszkań, architektura, prace domowe, wynajmowanie mieszkania, kupno i sprzedaż mieszkania, przeprowadzka, dom i jego okolica
Środki językowe: zadania otwarte: – transformacje ze słowem kluczem – tłumaczenie fragmentów zdań – słowotwórstwo • zadanie zamknięte: wybór wielokrotny
Gramatyka:
– active, passive, tenses of the -ing form,
– infinitive, -ing form, subject of the infinitive/ing from, verbs taking the to-infinitive or the -ing form with a change in meaning, too/enough, participles
Pisanie: rozprawka wyrażająca opinię: – formułowanie tezy
Wypowiedź ustna: opis ilustracji i odpowiedzi na pytania wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania
Moduł III. Edukacja
Słownictwo: przedmioty nauczania pomieszczenia szkolne przybory szkolne i narzędzia edukacyjne oceny i wymagania życie szkoły zajęcia pozalekcyjne i kółka zainteresowań, system edukacji
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje bez słowa klucza
– gramatykalizacja
– tekst z lukami i wyrazami w ramce
Gramatyka:
modals (use, present/future, past, continuous and simple forms with modals)
Pisanie: rozprawka za i przeciw
Wypowiedź ustna: wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania • rozmowa z odgrywaniem roli
Moduł IV. Praca
Słownictwo: zawody i związane z nimi czynności i obowiązki warunki zatrudnienia kariera i mobilność zawodowa miejsce pracy rynek i warunki pracy praca w niepełnym wymiarze godzin
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje ze słowem kluczem
– tłumaczenie fragmentów zdań
– słowotwórstwo
– set leksykalny
zadanie zamknięte: wybór wielokrotny
Gramatyka: relative clauses
Pisanie: list formalny (list polecający)
Wypowiedź ustna: opis ilustracji i odpowiedzi na pytania wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania
Moduł V. Życie prywatne
Słownictwo: rodzina, przyjaciele i znajomi, czynności codzienne i czas wolny, aktywny i nieaktywny tryb życia, uroczystości i wydarzenia, konflikty i problemy
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje bez słowa klucza
– gramatykalizacja
– tekst z lukami i wyrazami w ramce – tekst z lukami (bez podanych wyrazów)
Gramatyka: time clauses (sequence of tenses) clauses of concession clauses of manner
Pisanie: artykuł publicystyczny:
Wypowiedź ustna: opis ilustracji i odpowiedzi na pytania rozmowa z odgrywaniem roli
Moduł VI. Żywienie
Słownictwo: produkty żywnościowe, jedzenie poza domem i lokale gastronomiczne, przygotowywanie posiłków, sposób odżywiania się i diety, zaburzenia odżywiania, nawyki żywieniowe
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje ze słowem kluczem
– tłumaczenie fragmentów zdań
– słowotwórstwo
– set leksykalny
zadanie zamknięte: wybór
Gramatyka:
clauses of purpose exclamations clauses of place linking words
Pisanie: list formalny
Wypowiedź ustna: wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania • opis ilustracji i odpowiedzi na pytania
Moduł VII. Zakupy
Słownictwo: sklepy i usługi, reklama, towary i ich cechy, skargi i reklamacje, prawa konsumenta, kupowanie i sprzedawanie, banki i pieniądze, usługi bankowe i ubezpieczeniowe
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje bez słowa klucza
– gramatykalizacja
– tekst z lukami i wyrazami w ramce
– tekst z lukami (bez podanych wyrazów)
– set leksykalny
Gramatyka:
adjectives/adverbs/comparisons (adjectives, order of adjectives, adverbs, formation of adverbs, order of adverbs, quite/rather/fairly/ pretty, comparatives and superlatives)
Pisanie: rozprawka wyrażająca opinię
Wypowiedź ustna: opis ilustracj i odpowiedzi na pytania, ozmowa z odgrywaniem roli
Moduł VIII. Podróżowanie i turystyka
Słownictwo: środki transportu i korzystanie z nich, ruch uliczny, orientacja w terenie, zawody związane z turystyką, zakwaterowanie, podróże i zwiedzanie, zdarzenia losowe, awarie i wypadki w podróży, bezpieczeństwo w podróży
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje bez słowa klucza
– tłumaczenie fragmentów zdań
– słowotwórstwo
– set leksykalny
– gramatykalizacja
zadanie zamknięte: wybór wielokrotny
Gramatyka:
the passive (the passive, personal/ impersonal constructions), causative form
Pisanie: rozprawka za i przeciw
Wypowiedź ustna: wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania, opis ilustracji i odpowiedzi na pytania
Moduł IX. Kultura
Słownictwo:dziedziny kultury autorzy i ich dzieła uczestnictwo w kulturze ochrona praw autorskich tradycje i zwyczaje media
Środki językowe:
zadania otwarte:
– tłumaczenie fragmentów zdań
– transformacje bez słowa klucza
– gramatykalizacja
– tekst z lukami i wyrazami w ramce
zadanie zamknięte: wybór wielokrotny
Gramatyka: reported speech
Pisanie: rozprawka wyrażająca opinię
Wypowiedź ustna: opis ilustracji i odpowiedzi na pytania rozmowa z odgrywaniem roli
Moduł X. Zdrowie i sport
Słownictwo: dyscypliny sportu obiekty sportowe sprzęt sportowy imprezy sportowe uprawianie sportu pozytywne i negatywne skutki uprawiania sportu problemy współczesnego sportu
Środki językowe:
zadania otwarte:
– transformacje bez słowa klucza
– gramatykalizacja
– słowotwórstwo
– tekst z lukami (bez podanych wyrazów)
tłumaczenie fragmentów zdań
Gramatyka:
• conditionals (types 0/1/2/3, mixed conditionals)
• wishes/unreal past (wishes, unreal past, had better, would rather)
Pisanie: rozprawka za i przeciw
Wypowiedź ustna: wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania, opis ilustracji i odpowiedzi na pytania
Moduł XI. Nauka i technika
Słownictwo: nauka i odkrycia naukowe, wynalazki, ludzie nauki. korzystanie z urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych, wykorzystanie technologii – szanse i zagrożenia
Środki językowe: zadania otwarte: – transformacje ze słowem kluczem – tłumaczenie fragmentów zdań – słowotwórstwo – gramatykalizacja – tekst z lukami (bez podanych wyrazów)
Gramatyka: determiners (demonstratives – this/these,that/those, quantifiers – a lot of/many/much/(a) few/(a) little, some/any/no/ever, other structures, articles – the indefinite article a/an, a(n)/one, one/ones, the definite article the, distributives –all/none/both/either … neither/every – each)
Pisanie: list formalny (list/e-mail z reklamacją/zażaleniem)
Wypowiedź ustna: wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na pytania, opis ilustracji i odpowiedzi na pytania
Moduł XII. Świat przyrody
Słownictwo: pogoda, klęski żywiołowe, klimat, rośliny, zwierzęta, przestrzeń kosmiczna, krajobraz, zagrożenia i ochrona środowiska naturalnego, katastrofy ekologiczne
Środki językowe: zadania otwarte: – transformacje bez słowa klucza – tłumaczenie fragmentów zdań – słowotwórstwo – tekst z lukami (bez podanych wyrazów)
Gramatyka: nouns (nouns, the plural of nouns, countable/ uncountable nouns, plural nouns, group nouns, nouns used in singular and plural with a different meaning) • prepositions of place/movement/time
Pisanie: list formalny (list perswazyjny)
Wypowiedź ustna: opis ilustracji i odpowiedzi na pytania rozmowa z odgrywaniem roli