fbpx

Informacje o kursie:

🟣  Opłacasz kurs, dopiero po pierwszej lekcji. Nie kupujesz kota w worku. Jeśli zdecydujesz, że to nie jest dla Ciebie, rezygnujesz z kursu, bez żadnych konsekwencji. 

🟣  Start – marzec

🟣  Zajęcia we wtorki, środy lub czwartki

🟣  godzina: 16:30-17:30 lub 17:00-18:00

🟣  Nasze kursy są prowadzone przez egzaminatorów CKE, doktorantów oraz czynnych nauczycieli.

🟣  Zajęcia zostały przygotowane według ściśle określonych wymagań CKE (tematy oraz zagadnienia są podane poniżej).

🟣  Lekcje są dokładnie przemyślane pod kątem jak najłatwiejszego przedstawienia tematu, pokazania techniki pracy z zadaniami z treścią, oraz wskazaniu, w jakim miejscu i za co mogą zdobyć dodatkowe punkty w zadaniach otwartych.

🟣 Wszystkie zajęcia są nagrywane, tak aby każdy mógł do nich wrócić w dowolnym momencie.

🟣 Do każdych lekcji jest przypisana praca domowa, w celu sprawdzenia nabytej wiedzy

🟣 Lekcje odbywają się na platformie Zoom – link jest stały do wszystkich zajęć.

🟣 Uczeń otrzymuję dostęp do zamkniętej grupy na Facebook’u, gdzie może wymieniać się spostrzeżeniami, wspólnie rozwiązywać szkolne prace domowe itp. Budujemy społeczność i miejsce przyjazne młodym osobom. Grupa jest moderowana, nie ma mowy o hejcie, czy przemocy w sieci.

🟣 Uczeń posiada kontakt do nauczyciela prowadzącego – zawsze może poprosić o ponowne wytłumaczenie tematu. Jesteśmy po to, aby Twoje dziecko zdobyło jak najlepszy wynik dla siebie.

 

Zagadnienia realizowane na naszym kursie:

Dział I. Działania na liczbach naturalnych i całkowitych.

Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych sposobem pisemnym. Mnożenie i dzielenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową lub dwucyfrową.

Rozkładanie liczb dwucyfrowych na czynniki pierwsze. Obliczanie kwadratu i sześcianu liczb naturalnych. Stosowanie reguł dotyczących kolejności wykonywania działań.

Interpretowanie liczb całkowitych na osi liczbowej. Porównywanie liczba całkowitych. Wykonywanie prostych rachunkków pamięciowych na liczbach całkowitych.

 

Dział II. Ułamki zwykłe i dziesiętne.

Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych o mianownikach jedno- lub dwucyfrowych, a także liczby mieszane.

Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych w pamięci (w przykładach najprostszych) lub pisemnie.

Wykonywanie nieskomplikowanych rachunków, w których występują jednocześnie ułamki zwykłe i dziesiętne.

Porównywanie ułamków z wykorzystaniem ich różnicy.

Obliczanie ułamków danej liczby naturalnej.

Obliczanie kwadratu i sześcianu ułamków zwykłych i dziesiętnych oraz liczb mieszanych.

 

Dział III. Potęgi.

Zapisywanie iloczynu jednakowych czynników w postaci potęgi o wykładniku całkowitym dodatnim.

Mnożenie i dzielenie potęgi o wykładnikach całkowitych dodatnich.

Mnożenie potęgi o różnych podstawach i jednakowych wykładnikach

Podnoszenie potęgę do potęgi.

 

Dział IV. Pierwiastki.

Obliczanie wartości pierwiastków kwadratowych i sześciennych z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych.

Szacowanie wielkość danego pierwiastka kwadratowego lub sześciennego oraz prostego wyrażenia arytmetycznego zawierającego pierwiastki.

 

Dział V. Tworzenie wyrażeń́ algebraicznych z jedną i z wieloma zmiennymi.

Zapisywanie wynikików podanych działań w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych.

Obliczanie wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych.

Stosowanie oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje zależności przedstawione w zadaniach w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych.

Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych i dokonywanie przy tym redukcji wyrazów podobnych.

Mnożenie sum algebraicznych przez jednomian i dodawanie wyrażenia powstałe z mnożenia sum algebraicznych przez jednomiany.

 

Dział VI. Procenty.

Przedstawianie część wielkości jako procent tej wielkości.

Obliczanie liczby a równą p procent danej liczby b.

Obliczanie, jaki procent danej liczby b stanowi liczba a.

Obliczanie liczby b, której p procent jest równe a.

 

Dział VII. Równania z jedną niewiadomą.

Rozwiązywanie równania, które po prostych przekształceniach sprowadzają się do równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.

 

Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym także z obliczeniami procentowymi.

Przekształcanie wzorów, aby wyznaczyć zadaną wielkość we wzorach geometrycznych  np. pól figur i fizycznych np. dotyczących prędkości, drogi i czasu.

 

Dział VIII. Kąty.

Wskazywanie w dowolnym kącie ramiona i wierzchołka.

Rozpoznawanie kątów prostych, ostrych i rozwartych.

Porównie kątów.

Rozpoznawanie kątów wierzchołkowych i przyległych.

 

Dział IX. Własności figur geometrycznych .

Uczeń:

 – zna najważniejsze własności kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku i trapezu,

 – rozpoznaje figury osiowosymetryczne i wskazuje osie symetrii figur;

 – stosuje twierdzenie o sumie kątów trójkąta;

 – zna i stosuje własności trójkątów równoramiennych (równość kątów przy podstawie);

  – wykonuje proste obliczenia geometryczne, wykorzystując sumę kątów wewnętrznych trójkąta

i własności trójkątów równoramiennych;

  – zna i stosuje w sytuacjach praktycznych twierdzenie Pitagorasa

 

Dział X. Wielokąty.

Obliczanie obwód wielokąta o danych długościach boków.

Stosowanie wzorów na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu przedstawionych na rysunku oraz w sytuacjach praktycznych, a także do wyznaczania długości odcinków o poziomie trudności nie większym niż w przykładach

Obliczanie miar kątów, stosując przy tym poznane własności kątów i wielokątów.

 

Dział XI. Geometria przestrzenna.

Uczeń:

– oblicza objętość i pole powierzchni prostopadłościanu przy danych długościach krawędzi;

– oblicza objętości i pola powierzchni graniastosłupów prostych i prawidłowych;

– oblicza objętości i pola powierzchni ostrosłupów prawidłowych;

– stosuje jednostki objętości i pojemności: ml, l, cm3, dm3, m3.

 

Dział XII. Oś liczbowa i układ współrzędnych.

Znajdowanie współrzędnych, danych (na rysunku) punktów kratowych w układzie współrzędnych na płaszczyźnie.

Rysowanie w układzie współrzędnych na płaszczyźnie punkty kratowe o danych współrzędnych całkowitych.

 

Dział XIII. Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa.

Wyznaczanie zbiorów obiektów, analizowanie i obliczanie, ile jest obiektów mających daną własność.

Przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych, polegających na rzucie sześcienną kostką do gry lub losowaniu

 

Dział XIV. Odczytywanie danych i elementy statystyki opisowej

Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w tekstach, za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych, wykresów, w tym także wykresów w układzie współrzędnych.

Obliczanie średniej arytmetycznej kilku liczb.

 

Co otrzymujesz?

✅  1 lekcja próbna – nie płacisz za pierwsze zajęcia

 12 spotkań na żywo 

✅   booklet z zadaniami dodatkowymi

✅   przerobienie z każdego wymaganego działu zadań egzaminacyjnych  

✅   dostęp do powtórek z zajęć w formie wideo

✅  zajęcia prowadzone w formie warsztatów – nie ma czasu na nudę 

✅  zajęcia prowadzone przez nauczycieli i egzaminatorów CKE