Informacje o kursie:
🟣 Opłacasz kurs, dopiero po pierwszej lekcji. Nie kupujesz kota w worku. Jeśli zdecydujesz, że to nie jest dla Ciebie, rezygnujesz z kursu, bez żadnych konsekwencji.
🟣 Start – marzec
🟣 Zajęcia we wtorki, środy lub czwartki
🟣 godzina: 16:30-17:30 lub 17:00-18:00
🟣 Nasze kursy są prowadzone przez egzaminatorów CKE, doktorantów oraz czynnych nauczycieli.
🟣 Zajęcia zostały przygotowane według ściśle określonych wymagań CKE (tematy oraz zagadnienia są podane poniżej).
🟣 Lekcje są dokładnie przemyślane pod kątem jak najłatwiejszego przedstawienia tematu, pokazania techniki pracy z zadaniami z treścią, oraz wskazaniu, w jakim miejscu i za co mogą zdobyć dodatkowe punkty w zadaniach otwartych.
🟣 Wszystkie zajęcia są nagrywane, tak aby każdy mógł do nich wrócić w dowolnym momencie.
🟣 Do każdych lekcji jest przypisana praca domowa, w celu sprawdzenia nabytej wiedzy
🟣 Lekcje odbywają się na platformie Zoom – link jest stały do wszystkich zajęć.
🟣 Uczeń otrzymuję dostęp do zamkniętej grupy na Facebook’u, gdzie może wymieniać się spostrzeżeniami, wspólnie rozwiązywać szkolne prace domowe itp. Budujemy społeczność i miejsce przyjazne młodym osobom. Grupa jest moderowana, nie ma mowy o hejcie, czy przemocy w sieci.
🟣 Uczeń posiada kontakt do nauczyciela prowadzącego – zawsze może poprosić o ponowne wytłumaczenie tematu. Jesteśmy po to, aby Twoje dziecko zdobyło jak najlepszy wynik dla siebie.
Zagadnienia realizowane na naszym kursie:
Dział I. Działania na liczbach naturalnych i całkowitych.
Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych sposobem pisemnym. Mnożenie i dzielenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową lub dwucyfrową.
Rozkładanie liczb dwucyfrowych na czynniki pierwsze. Obliczanie kwadratu i sześcianu liczb naturalnych. Stosowanie reguł dotyczących kolejności wykonywania działań.
Interpretowanie liczb całkowitych na osi liczbowej. Porównywanie liczba całkowitych. Wykonywanie prostych rachunkków pamięciowych na liczbach całkowitych.
Dział II. Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych o mianownikach jedno- lub dwucyfrowych, a także liczby mieszane.
Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych w pamięci (w przykładach najprostszych) lub pisemnie.
Wykonywanie nieskomplikowanych rachunków, w których występują jednocześnie ułamki zwykłe i dziesiętne.
Porównywanie ułamków z wykorzystaniem ich różnicy.
Obliczanie ułamków danej liczby naturalnej.
Obliczanie kwadratu i sześcianu ułamków zwykłych i dziesiętnych oraz liczb mieszanych.
Dział III. Potęgi.
Zapisywanie iloczynu jednakowych czynników w postaci potęgi o wykładniku całkowitym dodatnim.
Mnożenie i dzielenie potęgi o wykładnikach całkowitych dodatnich.
Mnożenie potęgi o różnych podstawach i jednakowych wykładnikach
Podnoszenie potęgę do potęgi.
Dział IV. Pierwiastki.
Obliczanie wartości pierwiastków kwadratowych i sześciennych z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych.
Szacowanie wielkość danego pierwiastka kwadratowego lub sześciennego oraz prostego wyrażenia arytmetycznego zawierającego pierwiastki.
Dział V. Tworzenie wyrażeń́ algebraicznych z jedną i z wieloma zmiennymi.
Zapisywanie wynikików podanych działań w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych.
Obliczanie wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych.
Stosowanie oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje zależności przedstawione w zadaniach w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych.
Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych i dokonywanie przy tym redukcji wyrazów podobnych.
Mnożenie sum algebraicznych przez jednomian i dodawanie wyrażenia powstałe z mnożenia sum algebraicznych przez jednomiany.
Dział VI. Procenty.
Przedstawianie część wielkości jako procent tej wielkości.
Obliczanie liczby a równą p procent danej liczby b.
Obliczanie, jaki procent danej liczby b stanowi liczba a.
Obliczanie liczby b, której p procent jest równe a.
Dział VII. Równania z jedną niewiadomą.
Rozwiązywanie równania, które po prostych przekształceniach sprowadzają się do równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym także z obliczeniami procentowymi.
Przekształcanie wzorów, aby wyznaczyć zadaną wielkość we wzorach geometrycznych np. pól figur i fizycznych np. dotyczących prędkości, drogi i czasu.
Dział VIII. Kąty.
Wskazywanie w dowolnym kącie ramiona i wierzchołka.
Rozpoznawanie kątów prostych, ostrych i rozwartych.
Porównie kątów.
Rozpoznawanie kątów wierzchołkowych i przyległych.
Dział IX. Własności figur geometrycznych .
Uczeń:
– zna najważniejsze własności kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku i trapezu,
– rozpoznaje figury osiowosymetryczne i wskazuje osie symetrii figur;
– stosuje twierdzenie o sumie kątów trójkąta;
– zna i stosuje własności trójkątów równoramiennych (równość kątów przy podstawie);
– wykonuje proste obliczenia geometryczne, wykorzystując sumę kątów wewnętrznych trójkąta
i własności trójkątów równoramiennych;
– zna i stosuje w sytuacjach praktycznych twierdzenie Pitagorasa
Dział X. Wielokąty.
Obliczanie obwód wielokąta o danych długościach boków.
Stosowanie wzorów na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu przedstawionych na rysunku oraz w sytuacjach praktycznych, a także do wyznaczania długości odcinków o poziomie trudności nie większym niż w przykładach
Obliczanie miar kątów, stosując przy tym poznane własności kątów i wielokątów.
Dział XI. Geometria przestrzenna.
Uczeń:
– oblicza objętość i pole powierzchni prostopadłościanu przy danych długościach krawędzi;
– oblicza objętości i pola powierzchni graniastosłupów prostych i prawidłowych;
– oblicza objętości i pola powierzchni ostrosłupów prawidłowych;
– stosuje jednostki objętości i pojemności: ml, l, cm3, dm3, m3.
Dział XII. Oś liczbowa i układ współrzędnych.
Znajdowanie współrzędnych, danych (na rysunku) punktów kratowych w układzie współrzędnych na płaszczyźnie.
Rysowanie w układzie współrzędnych na płaszczyźnie punkty kratowe o danych współrzędnych całkowitych.
Dział XIII. Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa.
Wyznaczanie zbiorów obiektów, analizowanie i obliczanie, ile jest obiektów mających daną własność.
Przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych, polegających na rzucie sześcienną kostką do gry lub losowaniu
Dział XIV. Odczytywanie danych i elementy statystyki opisowej
Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w tekstach, za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych, wykresów, w tym także wykresów w układzie współrzędnych.
Obliczanie średniej arytmetycznej kilku liczb.